czwartek, lipca 05, 2018

Beza Krówka, OFF Piotrkowska (Łódź)

Od jakiegoś czasu mamy w Łodzi całkiem nieźle rozwinięty rynek lodów rzemieślniczych. Łodziarnia - lody na okrągło i Lód Miód to tylko wierzchołek góry lodowej. :) Widać gołym okiem, że konkurencja jest spora, więc i poziom serwowanych lodów musi być jak najwyższy. Czy znana wszystkim Beza Krówka wciąż plasuje się w czołówce zestawienia? Sprawdźmy to!


Oceniać Bezę Krówkę mogę jedynie na podstawie punktu na OFF Piotrkowska. Raz próbowałam też lodów w punkcie na Pomorskiej, jednak było to dawno i dużo się mogło zmienić od tego czasu. Jeśli tylko zdecyduję się próbować smaków w innych punktach - zaktualizuję post, o czym z przyjemnością was poinformuję.

Na stronie Bezy Krówki napisane jest, że ich lody mają niepowtarzalny smak dzięki tradycyjnym, włoskim recepturom i rzemieślniczej metodzie ich wytwarzania. Lody mają być tworzone z pasją i miłością ze starannie wybranych składników. Przykro mi to pisać, ale ten opis nie przekłada się na to, co dostajemy w wafelku.


W Bezie Krówce na OFF Piotrkowska jadłam dwukrotnie. Za pierwszym razem zdecydowałam się na lody gruszkowe i o smaku białej czekolady. O ile biała czekolada była smaczna (tylko nie smakowała jak biała czekolada, a jak śmietanka), tak gruszka... No niestety, gruszka była w mojej ocenie mocno słaba. Może niektórzy z was próbowali gazowanego napoju o smaku gruszki - tak właśnie smakowały te lody. Sztuczny smak, który ten owoc przypominał jedynie z nazwy. W moich lodach gruszkowych trafiła się również odrobina lodów o smaku whiskey. I tu kolejny dramat - przecież whiskey ma tak charakterystyczny smak, że fajnie byłoby go oddać. Niestety od tych lodów bił sam alkohol, jak w słabej jakości bombonierce. Kolejnym minusem był wafelek, który chyba zbyt długo leżał bez przykrycia. Był gumiasty i naprawdę żałowałam, że nie wzięłam lodów w kubeczku (tak, jest taka możliwość).

Mimo niebyt udanej pierwszej wizyty, postanowiłam dać temu miejscu jeszcze jedną szansę. Tym razem wzięłam słony karmel i grejpfrut. Znów wzięłam je w wafelku, ale nic się nie zmieniło - ten sam, zeschnięty wafelek. Natomiast słony karmel pozytywnie mnie zaskoczył. Może nie był to najlepszy smak, jaki próbowałam w swoim życiu, ale był naprawdę niezły i jadłam go z przyjemnością. Gorzej było z grejpfrutem. Odnoszę wrażenie, że o ile lody na bazie śmietanki są całkiem niezłe, tak sorbety są olbrzymim minusem tego punktu. To już drugi sorbet owocowy, który mi po prostu nie smakuje.


W tym miejscu muszę również ocenić obsługę. Dziewczyny pracujące w punkcie na OFFie nigdy nie były dla mnie niemiłe i zawsze mają uśmiech na ustach. Lubię jednak, gdy obsługa informuje mnie o tym, co robi. Przede wszystkim, gdy chodzi o zapłatę. Przy drugiej wizycie próbowałam zapłacić za swoje lody kartą. Po przyłożeniu jej do czytnika, dziewczyna zabrała terminal i zaczęła przy nim "majstrować" za ladą. Nie wiedziałam, czy terminal odrzucił transakcję, czy może jednak płatność została zaakceptowała. Widziałam tylko wychodzący z urządzenia paragon i zagubiony wzrok dziewczyny za ladą. Rozumiem, że można się uczyć, nie ogarniać jeszcze tego co się dzieje ze sprzętem, który się obsługuje. Ale przy pracy z klientem istotna jest informacja. A tego mi po prostu zabrakło. :)

A żeby nie było, że tak tylko krytykuję i krytykuję... Uważam, że cena jednej porcji na tę chwilę jest najlepsza na rynku. Żadna ze znanych mi lodziarni nie serwuje już 70 gram lodów za 3 zł. Fajne jest też to, że dostępność Bezy Krówki jest spora i możecie ich punkty spotkać w całym mieście. Jestem jednak rozczarowana poziomem, jaki pokazują. Lodziarnia, która głosami publiczności wygrała plebiscyt na najlepszą łódzką lodziarnię 2016,  aktualnie w moim osobistym rankingu znajduje się gdzieś na szarym końcu.  Niektóre lodziarnie raczą nas nowymi i "egzotycznymi" smakami (Łodziarnia i lody o smaku bobu), a niektórzy jak Beza Krówka zostają wciąż na tym samym poziomie. Niestety, mam wrażenie, że Beza Krówka nie nadąża za lodowymi "trendami".

Bezo Krówko, o co chodzi? Naprawdę, spróbujcie coś zmienić, bo aktualnie jest bardzo przeciętnie. :( A fajnie byłoby mieć świetne lody na OFFie!

 
 OCENA OGÓLNA: 2/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz